Dag 17: San Franscisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Esther Meijer - WaarBenJij.nu Dag 17: San Franscisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Esther Meijer - WaarBenJij.nu

Dag 17: San Franscisco

Door: Esther Meijer

Blijf op de hoogte en volg Esther

29 Juli 2017 | Verenigde Staten, San Francisco

Hallo allemaal,

Vandaag de wekker om 7:45 om op tijd bij Alcatraz te zijn. Ook hier konden we weer walvissen zien vanuit de tuin. Eenmaal in San Francisco aangekomen eerst nog een rondje langs de pier van San Francisco gelopen, om eventueel souvernirtjes te kopen.
En ik heb een trui gekocht want ik had iets te koude kleding aan waardoor een trui wel noodzakelijk werd.
Om 11 uur moesten we ' boarden' zodat we de boot op mochten gaan richting Alcatraz. Deze tocht duurde ongeveer 15 min en was dus niet zo heel lang.
Daar aangekomen zijn we gelijk naar de gevangenis gegaan waar je een tour kunt doen met een koptelefoon waar iemand een verhaal vertelt in de taal die je spreekt.
Zo loop je de hele gevangenis door met het verhaal dat je hoort en dat is toch best wel indrukwekkend. De cellen waren kleiner dan die in de gevangenis van Nieuwegein en degene die je vaak op tv ziet.

Verder hier nog een filmpje gekeken over het eiland want wat ik bijvoorbeeld niet wist was dat kinderen op het eiland Alcatraz gewoon woonden. Met de bood gingen ze naar het vaste land om naar school te gaan en kwamen dan na school weer terug om naar hun huis te gaan.

Na Alcatraz zijn we de pier verder afgelopen en wilden we eerst met een trektreintje door San Francisco maar de rij was best lang en hebben we uiteindelijk niet meer gedaan. Toen zijn we weer richting de auto gelopen om naar het huisje te gaan.

Bij het huisje gekomen kwamen we niet meer binnen, omdat de codes niet werkten. Dus heeft ome Kees met zijn bouwvakhanden samen met Judith de bouten van een achterdeurtje losgemaakt zodat we naar binnen konden.
Een beetje inbreken dus, maar we hebben het wel eerlijk vertelt aan de vrouw die ons kwam helpen om de volgende keer dit probleem niet meer te hebben.
Ook nu zagen we meteen weer walvissen vanuit de tuin.

Morgen gaan we fietsen door San Francisco

Tot de volgende post!

Liefs Esther

• 30 Juli 2017 - 08:29

John:

Hoi Esther,
    Jullie huisje met jacuzzi en walvissen uitzicht moet je goed onthouden en later aan mij doorgeven, want daar wil ik ook naartoe.
    Groetjes, John

• 30 Juli 2017 - 09:30

Janine:

Hoi Esther en alle anderen

Wat een leuke dag zeg! En een super huisje.
    Dat was al weer dag 17, al over de helft maar nog veel leuke dagen te gaan! Veel plezier

• 30 Juli 2017 - 11:24

Jan Overduin:

Nu wel een vakantie met een hoop indrukken wel de moeite waard als je zo de walvissen ziet zwemmen vanuit je huisje. Mooi dat je in de vakantie nog met een bood ( hahaha ) hebt gevaren. Veel plezier daar met fietsen kijk uit dat ze je niet van je sokken rijden.

• 30 Juli 2017 - 11:26

Jan Overduin:

Trouwens Esther heel leuk dat je ons zo op de hoogte houd. Ga zo door. Groetjes uit Nieuwegein

• 31 Juli 2017 - 05:12

Wilma:

Hallo Esther en familie,

Leuk om de verhalen te lezen! Jullie zien mooie dingen zeg!
    Geniet nog even!

Groetjes aan iedereen en een kus van Aron voor opa Kees en oma Lenny

• 31 Juli 2017 - 08:33

Karin :

Hallo lieve mensen, wat fijn dat je af en toe iets beleefd wat niet gepland is. . .
    Super leuk wat jullie allemaal doen.
    Strakke planning!.
    Geniet ervan en laat weten of Richard en Yvonne goed zijn aangekomen op Hawai.

Wij missen jullie!

Veel plezier nog