Dag 20: San Simeon - Reisverslag uit San Simeon, Verenigde Staten van Esther Meijer - WaarBenJij.nu Dag 20: San Simeon - Reisverslag uit San Simeon, Verenigde Staten van Esther Meijer - WaarBenJij.nu

Dag 20: San Simeon

Door: Esther Meijer

Blijf op de hoogte en volg Esther

01 Augustus 2017 | Verenigde Staten, San Simeon

Hallo allemaal,

Vandaag zijn we wezen kajakken op de Grote Oceaan. Ik was een team met Iris wat we al heel vaak hebben gedaan. In het begin waren we buiten de kliffen gekajakkt om op zoek te gaan naar walvissen en otters. Uiteindelijk hebben we heel veel otters en zeehonden gezien er was er eentje die echt op hele dichte afstand was.
Ook zijn we een grot binnen gegaan waar we gauw weer uit moesten omdat er anders een golf zou komen die je omver zou laten vallen.
In die grot hebben we hebben zeester en nog andere mooie dieren gezien waarvan ik de namen niet meer weet.
Ook hebben Judith en ik nog in de zee gezwommen, maar dat was van korte duur want het was behoorlijk koud in het water ook al hadden we een wedsuite aan.
Na 2 uur gingen we weer terug en gingen we (behalve pap en mam) op de surf manier terug naar het strand waarbij ome Kees en tante Lenny als enigste mee zijn gevallen. Waarbij wij heel hard hebben staan lachen.

Na het surfen zijn we naar een zeeolifanten strand gegaan wat helemaal vol lag met zeeolifanten er waren twee kanten en op de linker kant waren er al meer dan 42 zeeolifanten te zien.
Deze zeeolifanten hebben net als normale olifanten ook een slurf alleen zijn ze minder lang en zijn ze een stuk lelijker dan een normale olifant. Mannnelijke olifanten worden zo'n 2300 kg en 5 m lang.
Vrouwelijke olifanten maar 800 kg en 4 m lang.
Hierna weer naar het hotel gegaan waar ik gelijk op het strand ben gaan zitten om mijn papieren dagboek weer bij te werken waarbij het strand de perfecte plek is omdat de doen! Want ik houd van het strand!

In de avond zijn we weer terug gegaan naar het zeeolifanten strand waarbij we wat verder naar het rechter strand zijn gelopen om een mooie zonsondergang te zien, maar die was door de wolken een beetje ver te zoeken helaas. Maar het uitzicht alleen is ook al super mooi.
Wel hebben we meer dan 140 zeeolifanten getelt alleen al een de rechterkant van het strand en dus niet de linker helft.

Morgen gaan we doorrijden naar Oxnard. Één van mijn lievelings- plekken vanaf de foto's te zien

Tot de volgende post!

Liefs Esther

  • 03 Augustus 2017 - 08:30

    Janine:

    Hoi Esther en alle anderen

    Wat een leuke dag zeg! Volgens mij hebben jullie allemaal spierpijn haha
    Ik dacht dat zee olifanten alleen een dikke knobbel op de neus hadden, maar ik zal het opzoeken. Veel plezier !

  • 03 Augustus 2017 - 18:50

    Arina :

    Hoi Esther,
    Wij kennen elkaar niet maar tante Lenny weet wel wie ik ben.
    Het is heel leuk om je verslagen te lezen, wat een bijzondere reis!
    Ik ben ook benieuwd naar de foto's, dat komt later vast nog wel een keer.
    Veel plezier nog.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 19 Mei 2017
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 7850

Voorgaande reizen:

13 Juli 2017 - 05 Augustus 2017

Zuid-West Amerika

Landen bezocht: