Dag 16: Yosemite (Mariposa) --> San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Esther Meijer - WaarBenJij.nu Dag 16: Yosemite (Mariposa) --> San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Esther Meijer - WaarBenJij.nu

Dag 16: Yosemite (Mariposa) --> San Francisco

Door: Esther Meijer

Blijf op de hoogte en volg Esther

28 Juli 2017 | Verenigde Staten, San Francisco

Hallo allemaal,

Vandaag weer een reisdag voor de boeg. Dit keer van Yosemite (Mariposa) naar San Francisco. We wisten dat een aantal dagen voordat wij waren aangekomen er een bosbrand was geweest in Mariposa. Dit konden wij toen we in de auto zaten ook heel goed zien.
Huisjes waren weg gebrand, de bossen waren op sommige punten helemaal zwart en de grond zwart met witte plekken.
Wel is veel van de bomen nog intakt gebleven wat wij eerst niet hadden gedacht.
We reden letterlijk door het brand gebied want links van de weg was de schade te zien en hetzelfde aan rechts.

Eenmaal aangekomen waren we iets te vroeg bij het huisje waardoor we er nog niet in konden maar... daardoor konden we naar het strand! Wat bijna onder ons huis zit, en dus maar 4 minuten lopen tot het strand. Samen met Judith, Yvonne en Richard zijn we daar naar toe gegaan (de rest ging een parkeerplek zoeken in de stadstad van San Francisco voor morgen). Op het strand hebben we de kust afgelopen en ben ik zelf opzoek gegaan naar schelpjes om mee te nemen naar huis.

Nadat we het huisje in konden zijn Jud, Iris en ik de jacuzzi ingegaan en opeens hoorden JONGENS JONGENS KOM KIJKEN!
We zien een walvis! Wij uit de jacuzzi geklommen en aan komen rennen zien we 2/3 walvissen waar we wel een uur naar hebben staan kijken totdat we gingen eten, na het eten weer verder gekeken.
Maar dat was toch zeker wel bijzonder om dat op de eerste dag al te zien zonder een tour of iets, gewoon uit je tuin.
We weten niet wat voorn soort walvis het was, maar iets is beter dan niets.

Morgen staat Alcatraz op de planning dus een leuke dag voor de boeg.

Tot de volgende post!

Liefs Esther