We zijn geland!! - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Esther Meijer - WaarBenJij.nu We zijn geland!! - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Esther Meijer - WaarBenJij.nu

We zijn geland!!

Door: Esther Meijer

Blijf op de hoogte en volg Esther

13 Juli 2017 | Verenigde Staten, Phoenix

Hallo allemaal,

Dat was me toch een reis, 2x overstappen en in totaal heeft de reis ongeveer 28 uur geduurd.

Vlucht 1: Amsterdam --> Madrid: was ongeveer een rit van 2.5 uur wat best wel snel ging. Zelf zaten ik en mama alleen en de andere zaten redelijk dicht bij elkaar.

Vlucht 2: Madrid --> Chicago: om van Madrid naar Chicago te mogen moesten mama en ik een extra check doen, wat we al wel hadden gedacht aangezien wij degene waren die niet online konden inchecken. Dat moment voelde een beetje als border security, maar het stelde niet zoveel voor. Ze bekeken de tassen nog een keer en fouileerde me.
Dit was een 9 uur durende vlucht en duurde dus best wel lang. Maar ieder persoon had een scherm waar hij/zij films kon kijken of spelletjes kon doen dus hierdoor ging het weer snel.

Vlucht 3: Chicago --> Phoenix: doordat dit de eerste keer Amerika was moesten we best grondig uitchecken. Er werden vingerafdrukken gemaakt en er werden afdrukken van je irissen gemaakt (althans dat dachten we). Deze vlucht duurde 3.5 uur, maar voor mijn gevoel echt veel langer. Door de tijdsverschillen en het weinig slapen waren we allemaal namelijk best wel kapot.

Eenmaal aangekomen in Phoenix moesten we de koffers ophalen die gelukkig allemaal heel zijn aangekomen. Hierna gingen we met een shuttlebusje naar een ander deel van het vliegveld waar we de auto op moesten halen. Dat ging niet vanzelf want er was een heel gedoe maar uiteindelijk een busje gekregen voor 15 pers.
Ome Kees heeft ons met het busje naar het hotel: Hampton Inn gebracht en daar kregen we de hotelsleutels. Ik slaap op de kamer met Iris. Het is echt een heel lekker bed, dus hier kan zeker goed op geslapen worden.

Tot de volgende blog post!

Liefs Esther

• 14 Juli 2017 - 15:34

John:

Geniet maar van je lekkere bed en goed slapen na zo'n vermoeide en lange reis. Morgen begint dan het genieten.

• 14 Juli 2017 - 16:09

Ans En Gerard Ketelaar:

Hoi allemaal, met de stille trom vertrokken maar een onvergetelijke reis toegewenst.
    Wij vinden het leuk om jullie belevenissen te volgen.
    Groetjes uit een heel nat en thuisfront.
    Ans en Gerard.

• 14 Juli 2017 - 19:59

Margreet (vriendin Van Je Moeder):

Heel veel plezier met elkaar. Leuk om te lezen.

• 14 Juli 2017 - 20:49

Janine:

Lieve Esther en alle anderen.
    Wat een reis zeg! Wel gezellig met elkaar. Ik ben vandaag twee keer helemaal nat geregend en hoop dat jullie het beter treffen. Ben benieuwd of alles in de bus past? Groetjes Janine